marți, 19 ianuarie 2010

Blogul corporatist - un must have in SUA

 45% din companiile americane de succes au bloguri, afirma un studiu realizat de Universitatea din Massachussets.

“- In 2007, 8% din companiile prezente in top 500 Fortune* aveau blog, fata de 19% ale celor din topul Inc. 500 (**).
- In 2008, aveau blog 16% din companiile din top 500 Fortune, comparativ cu 39% din Inc. 500.
- Pentru 2009, exista - deocamdata - doar cifrele pentru firmele care au inregistrat o crestere semnificativa, cele din Inc. 500, iar conform acestora,  45% din ele au blog”.
(*) Indice pentru companiile mari si foarte mari. (**) Indice pentru companiile aflate in plina dezvoltare.


Sunt tare curioasa care o fi situatia in Romanica... La noi de ce nu se oboseste nimeni sa realizeze astfel de studii? Criza - criza, inteleg... Dar daca blogul s-a dovedit la altii a fi un instrument atat de eficient de promovare si dezvoltare a unui business, de ce nu preiau si afaceristii nostri un pic din trendul asta? Ca nu cere de mancare si n-o fi greu sa atribui sarcina prin rotatie ca fiecare membru al unei echipe sa scrie periodic... zic si eu :)

Din cate vad, majoritatea blogurilor corporatiste din peisajul autohton apartine multinationalelor... Destul de timid si cam nesigur mai rasar blogulete pe site-urile firmulitelor din domeniul media, dar nu cred ca "se pun" astea... Ca doar apartin generatiei noi, tinere, de specialisti in comunicare.. a fanilor Twitter si Facebook. Eu ii caut pe cei care erau tineri dupa revolutie si au demarat atunci afaceri, care au devenit in timp de succes... Exista stapani de blog conform acestei descrieri? Cati?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu